Στη μέση της διαπραγμάτευσης με τις κοινοπραξίες παραχώρησης και τις τράπεζες βρίσκεται το Υπουργείο Υποδομών, όπως δήλωσε ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης.
«Συζητάμε τις μειώσεις των διοδίων και θα τις πετύχουμε. Τις συμβάσεις θα τις διορθώσουμε και αυτό θα γίνει πολύ σύντομα. Τώρα συζητούν και οι παραχωρησιούχοι τις αλλαγές», σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης.
Διευκρίνισε ότι, στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης, έχουν τεθεί στο τραπέζι, η δραστική μείωση της τιμής των διοδίων στα τμήματα που είναι υπό κατασκευή, η γενική μείωση των διοδίων στο σύνολο της παραχώρησης του κάθε αυτοκινητοδρόμου, η καθιέρωση εκπτωτικής πολιτικής εκ μέρους των εταιρειών που διαχειρίζονται τα διόδια, αλλά και η διευκόλυνση των τοπικών κοινωνιών με εκπτώσεις και μειωμένες τιμές.
Ο υφυπουργός Υποδομών, υπογράμμισε ότι τα διόδια είναι μέρος της χρηματοδότησης των αυτοκινητοδρόμων και αν συνεχιστούν οι αντιδράσεις και τα κινήματα για μη καταβολή διοδίων, τότε τα έργα κινδυνεύουν να μη γίνουν και θα υπονομευθεί το κύρος της χώρας.
Επανέλαβε ότι οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί από την προηγούμενη κυβέρνηση ήταν κακές και το ΠΑΣΟΚ είχε διαφωνήσει. Σημειώσε, επίσης, ότι με βάση τα προβλεπόμενα από τις συμβάσεις, η κοινοπραξία "Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου", που κατασκευάζει το τμήμα Μαλιακός-Κλειδί, είχε προαναγγείλει αυξήσεις από τον Ιανουάριο, ύψους 33%, αλλά «εμείς τους ζητήσαμε να μη γίνουν», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τις ίδιες συμβάσεις, αυξήσεις 20% τώρα και 30% το καλοκαίρι, πρέπει να επιβάλλει και η κοινοπραξία που εκμεταλλεύεται το τμήμα από τις Αφίδνες μέχρι τη Σκάρφια Λοκρίδος.
Σημειώνεται ότι το μεσημέρι της Κυριακής, 6 Φεβρουαρίου, διοργανώνεται νέο πανελλάδικό άνοιγμα των διοδίων, ενώ την ερχόμενη Τρίτη οι πέντε κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τους αυτοκινητοδρόμους παραχώρησης, έχουν προαναγγείλει συνέντευξη Τύπου.
«Συζητάμε τις μειώσεις των διοδίων και θα τις πετύχουμε. Τις συμβάσεις θα τις διορθώσουμε και αυτό θα γίνει πολύ σύντομα. Τώρα συζητούν και οι παραχωρησιούχοι τις αλλαγές», σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης.
Διευκρίνισε ότι, στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης, έχουν τεθεί στο τραπέζι, η δραστική μείωση της τιμής των διοδίων στα τμήματα που είναι υπό κατασκευή, η γενική μείωση των διοδίων στο σύνολο της παραχώρησης του κάθε αυτοκινητοδρόμου, η καθιέρωση εκπτωτικής πολιτικής εκ μέρους των εταιρειών που διαχειρίζονται τα διόδια, αλλά και η διευκόλυνση των τοπικών κοινωνιών με εκπτώσεις και μειωμένες τιμές.
Ο υφυπουργός Υποδομών, υπογράμμισε ότι τα διόδια είναι μέρος της χρηματοδότησης των αυτοκινητοδρόμων και αν συνεχιστούν οι αντιδράσεις και τα κινήματα για μη καταβολή διοδίων, τότε τα έργα κινδυνεύουν να μη γίνουν και θα υπονομευθεί το κύρος της χώρας.
Επανέλαβε ότι οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί από την προηγούμενη κυβέρνηση ήταν κακές και το ΠΑΣΟΚ είχε διαφωνήσει. Σημειώσε, επίσης, ότι με βάση τα προβλεπόμενα από τις συμβάσεις, η κοινοπραξία "Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου", που κατασκευάζει το τμήμα Μαλιακός-Κλειδί, είχε προαναγγείλει αυξήσεις από τον Ιανουάριο, ύψους 33%, αλλά «εμείς τους ζητήσαμε να μη γίνουν», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τις ίδιες συμβάσεις, αυξήσεις 20% τώρα και 30% το καλοκαίρι, πρέπει να επιβάλλει και η κοινοπραξία που εκμεταλλεύεται το τμήμα από τις Αφίδνες μέχρι τη Σκάρφια Λοκρίδος.
Σημειώνεται ότι το μεσημέρι της Κυριακής, 6 Φεβρουαρίου, διοργανώνεται νέο πανελλάδικό άνοιγμα των διοδίων, ενώ την ερχόμενη Τρίτη οι πέντε κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τους αυτοκινητοδρόμους παραχώρησης, έχουν προαναγγείλει συνέντευξη Τύπου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου