Σε παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας πρόκειται να μετατρέψει την άρνηση καταβολής διοδίων στους πέντε παραχωρημένους οδικούς άξονες το υπουργείο Υποδομών. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, από την ημέρα ισχύος της νέας ρύθμισης, οι παραβάτες θα εντοπίζονται μέσω των καμερών στα διόδια και θα λαμβάνουν ταχυδρομικά την κλήση, όπως ισχύει σήμερα στις κάμερες που καταγράφουν τους παραβάτες στα όρια ταχύτητας. Εν τω μεταξύ, το κίνημα ενάντια στα διόδια συνέχισε και προχθές Κυριακή τις δυναμικές κινητοποιήσεις του, «ανοίγοντας» τους περισσότερους σταθμούς διοδίων σε όλη τη χώρα.
Η σχετική νομοθετική ρύθμιση πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή στο πλαίσιο σχεδίου νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες. Με τη ρύθμιση αυτή το υπουργείο ελπίζει ότι θα ανακόψει το κίνημα άρνησης καταβολής διοδίων, ικανοποιώντας ταυτόχρονα τις πέντε κοινοπραξίες, οι οποίες ζητούσαν παρέμβαση του κράτους. «Η λύση που σκεπτόμαστε είναι η άρνηση καταβολής προστίμου να ισοδυναμεί με παράβαση του ΚΟΚ», λέει στην «Κ» ο υφυπουργός Δημοσίων Εργων, κ. Γιάννης Μαγκριώτης. «Το πρόστιμο θα αποτελεί δημόσιο έσοδο και θα καταλήγει κατά 50% στον τοπικό δήμο για έργα οδοποιίας και κατά 50% σε έναν κωδικό του υπουργείου Υποδομών για την κατασκευή συμπληρωματικών οδικών έργων σε μια περιοχή».
Στην ουσία, η διαφορά που θα φέρει η επίμαχη τροπολογία είναι ότι θα εξισώσει τα διόδια που διαχειρίζονται οι πέντε κοινοπραξίες με τα εναπομείναντα κρατικά (Μάλγαρα, Ακτιο). Στις περιπτώσεις αυτές ο ιδιοκτήτης οχήματος θα καλείται να πληρώσει την κλήση μέσα σε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα, ειδάλλως θα επιβαρύνεται με πολλαπλάσιο ποσό (συνήθως 20πλάσιο). Αν δεν το καταβάλει, τότε δεν θα μπορεί να λάβει φορολογική ενημερότητα.
Η ρύθμιση έρχεται στο πλαίσιο της διαδικασίας επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων παραχώρησης και θα αποτελέσει ένα από τα «όπλα» του Δημοσίου. «Η ρύθμιση αυτή έρχεται συμπληρωματικά. Βασική μας πολιτική είναι η μείωση των διοδίων, παράλληλα με τα ηλεκτρονικά διόδια, ώστε να αφαιρέσουμε το επιχείρημα των ακριβών διοδίων. Οσοι εξακολουθήσουν μετά όλα αυτά να μην πληρώνουν, θα το κάνουν για πολιτικούς λόγους ή απλά είναι κακοί πληρωτές», υποστηρίζει ο κ. Μαγκριώτης. Αυτό πάντως που μένει να διευκρινιστεί είναι αν, ανεξάρτητα από την τροπολογία, οι κοινοπραξίες θα εξακολουθήσουν να είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν τη διαδικασία που προβλέπουν οι συμβάσεις, δηλαδή την έκδοση διαταγών πληρωμής στο 20πλάσιο των διοδίων που δεν καταβλήθηκαν.
Η σχετική νομοθετική ρύθμιση πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή στο πλαίσιο σχεδίου νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες. Με τη ρύθμιση αυτή το υπουργείο ελπίζει ότι θα ανακόψει το κίνημα άρνησης καταβολής διοδίων, ικανοποιώντας ταυτόχρονα τις πέντε κοινοπραξίες, οι οποίες ζητούσαν παρέμβαση του κράτους. «Η λύση που σκεπτόμαστε είναι η άρνηση καταβολής προστίμου να ισοδυναμεί με παράβαση του ΚΟΚ», λέει στην «Κ» ο υφυπουργός Δημοσίων Εργων, κ. Γιάννης Μαγκριώτης. «Το πρόστιμο θα αποτελεί δημόσιο έσοδο και θα καταλήγει κατά 50% στον τοπικό δήμο για έργα οδοποιίας και κατά 50% σε έναν κωδικό του υπουργείου Υποδομών για την κατασκευή συμπληρωματικών οδικών έργων σε μια περιοχή».
Στην ουσία, η διαφορά που θα φέρει η επίμαχη τροπολογία είναι ότι θα εξισώσει τα διόδια που διαχειρίζονται οι πέντε κοινοπραξίες με τα εναπομείναντα κρατικά (Μάλγαρα, Ακτιο). Στις περιπτώσεις αυτές ο ιδιοκτήτης οχήματος θα καλείται να πληρώσει την κλήση μέσα σε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα, ειδάλλως θα επιβαρύνεται με πολλαπλάσιο ποσό (συνήθως 20πλάσιο). Αν δεν το καταβάλει, τότε δεν θα μπορεί να λάβει φορολογική ενημερότητα.
Η ρύθμιση έρχεται στο πλαίσιο της διαδικασίας επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων παραχώρησης και θα αποτελέσει ένα από τα «όπλα» του Δημοσίου. «Η ρύθμιση αυτή έρχεται συμπληρωματικά. Βασική μας πολιτική είναι η μείωση των διοδίων, παράλληλα με τα ηλεκτρονικά διόδια, ώστε να αφαιρέσουμε το επιχείρημα των ακριβών διοδίων. Οσοι εξακολουθήσουν μετά όλα αυτά να μην πληρώνουν, θα το κάνουν για πολιτικούς λόγους ή απλά είναι κακοί πληρωτές», υποστηρίζει ο κ. Μαγκριώτης. Αυτό πάντως που μένει να διευκρινιστεί είναι αν, ανεξάρτητα από την τροπολογία, οι κοινοπραξίες θα εξακολουθήσουν να είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν τη διαδικασία που προβλέπουν οι συμβάσεις, δηλαδή την έκδοση διαταγών πληρωμής στο 20πλάσιο των διοδίων που δεν καταβλήθηκαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου