Ανησυχητικά υψηλό είναι το ποσοστό των νέων στην Ελλάδα που δεν διαθέτουν τις βασικές ικανότητες ανάγνωσης και γραφής. Πρόκειται για το τρίτο υψηλότερο στην ευρωζώνη, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Με πρωτοβουλία της Κύπριας επιτρόπου Ανδρούλας Βασιλείου (εκπαίδευση-πολιτισμός), η Επιτροπή σύστησε ανεξάρτητη ομάδα εμπειρογνωμόνων με σκοπό να προσδιοριστούν τρόποι βελτίωσης των επιπέδων αναλφαβητισμού και να επιτευχθεί ο στόχος που έχουν θέσει οι υπουργοί Παιδείας των «27» να μειωθεί κάτω από το 15% το ποσοστό μαθητών με δυσκολίες στην ανάγνωση, στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες έως το 2020.
Χθες συνεδρίασε για πρώτη φορά η εν λόγω ομάδα εμπειρογνωμόνων και διαπιστώθηκε ότι υπερβολικά μεγάλος αριθμός Ευρωπαίων βρίσκονται αποκλεισμένοι από την αγορά εργασίας και αντιμετωπίζουν δυσκολίες για να συμβάλουν πλήρως στην κοινωνία, επειδή δεν διαθέτουν τις βασικές ικανότητες ανάγνωσης και γραφής. Eνας στους πέντε 15χρονους νέους στην Ευρώπη, όπως επίσης και πολλοί ενήλικες, δεν διαθέτουν αυτές τις ικανότητες, γεγονός που δυσχεραίνει την αναζήτηση εργασίας και συνεπάγεται κίνδυνο κοινωνικού αποκλεισμού.
Ανησυχητική είναι η κατάσταση και για τους ενήλικες. Σχεδόν 80 εκατομμύρια ενήλικες στην Ευρώπη –το ένα τρίτο του εργατικού δυναμικού– διαθέτουν χαμηλές ή βασικές ικανότητες, αλλά οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι το ποσοστό των θέσεων εργασίας που απαιτούν υψηλού επιπέδου προσόντα θα αυξηθεί σε 35% έως το τέλος της 10ετίας, σε σύγκριση με 29% που είναι σήμερα.
Η Ελλάδα έχει το τρίτο υψηλότερο ποσοστό μαθητών (21,3%) με χαμηλό επίπεδο στην ικανότητα ανάγνωσης. Προηγούνται το Λουξεμβούργο (26%) και η Σλοβακία (22,3%). Το μικρότερο ποσοστό έχει η Φινλανδία (8,1%).
Χθες συνεδρίασε για πρώτη φορά η εν λόγω ομάδα εμπειρογνωμόνων και διαπιστώθηκε ότι υπερβολικά μεγάλος αριθμός Ευρωπαίων βρίσκονται αποκλεισμένοι από την αγορά εργασίας και αντιμετωπίζουν δυσκολίες για να συμβάλουν πλήρως στην κοινωνία, επειδή δεν διαθέτουν τις βασικές ικανότητες ανάγνωσης και γραφής. Eνας στους πέντε 15χρονους νέους στην Ευρώπη, όπως επίσης και πολλοί ενήλικες, δεν διαθέτουν αυτές τις ικανότητες, γεγονός που δυσχεραίνει την αναζήτηση εργασίας και συνεπάγεται κίνδυνο κοινωνικού αποκλεισμού.
Ανησυχητική είναι η κατάσταση και για τους ενήλικες. Σχεδόν 80 εκατομμύρια ενήλικες στην Ευρώπη –το ένα τρίτο του εργατικού δυναμικού– διαθέτουν χαμηλές ή βασικές ικανότητες, αλλά οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι το ποσοστό των θέσεων εργασίας που απαιτούν υψηλού επιπέδου προσόντα θα αυξηθεί σε 35% έως το τέλος της 10ετίας, σε σύγκριση με 29% που είναι σήμερα.
Η Ελλάδα έχει το τρίτο υψηλότερο ποσοστό μαθητών (21,3%) με χαμηλό επίπεδο στην ικανότητα ανάγνωσης. Προηγούνται το Λουξεμβούργο (26%) και η Σλοβακία (22,3%). Το μικρότερο ποσοστό έχει η Φινλανδία (8,1%).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου