Θέματα με μεγάλες απαιτήσεις από τους υποψήφιους της τεχνολογικής κατεύθυνσης ήταν τα σημερινά, στα Μαθηματικά. ΄Οπως είπαν οι υποψήφιοι ήταν σαφώς δυσκολότερα από πέρυσι, ενώ το κύριο χαρακτηριστικό τους ήταν ότι απαιτούσαν πολύ χρόνο. Το μεγαλύτερο πρόβλημα άλλωστε ήταν η σωστή διαχείριση του τρίωρου που είχαν στη διάθεσή τους οι υποψήφιοι.
Όσο για την Λογοτεχνία που διαγωνίζονταν επίσης σήμερα οι υποψήφιοι, η εξεταστική επιτροπή επέλεξε Διονύσιο Σολωμό και την Επτανησιακή Σχολή, καθώς και ερωτήσεις κλιμακούμενης δυσκολίας. Σε κάθε περίπτωση οι ερωτήσεις και τα θέματα, όπως σχολιάζουν υποψήφιοι και καθηγητές, είναι περισσότερο απαιτητικά από πέρυσι.
«Εύστοχη», χαρακτηρίζει την επιλογή του έργου «Κρητικός» του Δ. Σολωμού, στις σημερινές πανελλήνιες εξετάσεις στο μάθημα της Λογοτεχνίας, η Ένωση Φιλολόγων. Μάλιστα χαρακτηρίζει το κείμενο «εξαιρετικό και απαιτητικό». Ειδικότερα, ανά ερώτηση σχολιάζει:
Στην ερώτηση Α1, μπορούν άνετα οι υποψήφιοι/ες να εντοπίσουν τρία από τα κύρια θέματα της Επτανησιακής Σχολής στο απόσπασμα που τους δίνεται. 'Αλλωστε, η απάντηση εμπεριέχεται στη γενική ερώτηση 7 του σχολικού βιβλίου (σελ. 29).
Η ερώτηση Β1.α. αναφέρεται στη σύνθεση της φυσικής και μεταφυσικής πραγματικότητας. Οι υποψήφιοι/ες καλούνται να εντοπίσουν και να σχολιάσουν δύο σχετικές εικόνες του κειμένου. Η ερώτηση ανταποκρίνεται στις δυνατότητές τους και οι υποσελίδιες σημειώσεις του σχολικού βιβλίου είναι βοηθητικές.
Στην ερώτηση Β1.β. ζητείται να αιτιολογήσουν οι υποψήφιοι/ιες, με βάση το απόσπασμα 2 [19.], την αναγωγή της λυρικής αφήγησης σε μεταφυσικό επίπεδο. Η απάντηση είναι απαιτητική, καθώς πρέπει να γίνει αναφορά στο υψηλό ύφος που επιδιώκει ο Σολωμός και στο ρομαντικό κλίμα της ποίησής του.
Η ερώτηση Β2 δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο βαθμό δυσκολίας, καθώς οι υποψήφιοι/ες μπορούν να εντοπίσουν και να σχολιάσουν δύο από τα εκφραστικά μέσα του αποσπάσματος που αναδεικνύουν το μοτίβο της σιγής του κόσμου (επανάληψη, μεταφορά, παρομοίωση κ.ά.).
Στην ερώτηση Γ1.α. δεν διευκρινίζεται αν ζητείται ο σχολιασμός μορφής ή/και περιεχομένου, οπότε και οι δύο ερμηνευτικές προσεγγίσεις είναι αποδεκτές.
Στην ερώτηση Γ1.β η απάντηση έχει σχέση με τις θρησκευτικές αντιλήψεις του ποιητή.
Η ερώτηση Δ1 ζητά τη σύγκριση ανάμεσα στον «Κρητικό» του Σολωμού και τον «Όρκο» του Μαρκορά. Εστιάζει στο περιεχόμενο, όπου ζητείται να αναδειχθούν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στα δύο κείμενα. Η επιλογή του παράλληλου κειμένου είναι επιτυχής.
Σχόλιο της Μαθηματικής Εταιρίας
Εξάλλου, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, σχολιάζοντας τα σημερινά θέματα Μαθηματικών Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, παρατηρεί γενικότερα ότι «με τις ερωτήσεις καλύπτεται το σύνολο σχεδόν της ύλης, χωρίς να υπάρχουν ασάφειες. Υπάρχει κλιμάκωση των θεμάτων ως προς τη δυσκολία. Ο παρεχόμενος χρόνος θεωρούμε ότι δεν ήταν επαρκής για την επιτυχή αντιμετώπιση των θεμάτων από την πλειοψηφία των υποψηφίων. Τα θέματα είναι πολύ δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά».
Ειδικότερα:
Θέμα Α: Θεωρία
Θέμα Β: Καλύπτει την ύλη των Μιγαδικών αριθμών, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες για τους περισσότερους υποψηφίους.
Θέμα Γ: Το θέμα Γ καλύπτει μεγάλο μέρος της ύλης του Διαφορικού Λογισμού. Το ερώτημα Γ1 είναι αυξημένης δυσκολίας και ειδικής τεχνικής. Η σωστή επεξεργασία του προϋποθέτει ιδιαίτερη εξάσκηση σε θέματα αυτής της μορφής από τους υποψηφίους. Δίνεται, όμως, η απάντηση του ερωτήματος με αποτέλεσμα να διευκολύνεται η λύση των επόμενων ερωτημάτων Γ2, Γ3, Γ4.
Θέμα Δ: Το θέμα αυτό αναφέρεται σε μεγάλο μέρος της ύλης του Διαφορικού και Ολοκληρωτικού Λογισμού. Τα ερωτήματα Δ1, Δ4 είναι επίσης αυξημένης δυσκολίας και ειδικής τεχνικής και απευθύνονται σε πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου