Οκτώ νέες ταινίες, τρεις από αυτές ελληνικές, ανοίγουν την πλούσια σε κινηματογραφικό υλικό τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου.
Στις απαρχές της ψυχανάλυσης μας μεταφέρει η νέα ταινία του Καναδού Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ «Μία επικίνδυνη μέθοδος». Το φιλμ εξιστορεί τη σχέση ανάμεσα στον Καρλ Γιουνγκ και τον Σίγκμουντ Φρόιντ με μία ευφυή ασθενή.
Eνα στοιχειωμένο σπίτι βρίσκεται στο επίκεντρο του θρίλερ «Το σπίτι των ονείρων». Στον συντηρητικό αμερικανικό Νότο της δεκαετίας του 1960 διαδραματίζεται το φιλμ «Υπηρέτριες» του Τέιτ Τέιλορ.
Δύο προβληματικές περιπτώσεις ανθρώπων –ένας μέθυσος και μια γυναίκα που πίσω από το φωτεινό της χαμόγελο κρύβονται τραγικά μυστικά– είναι οι πρωταγωνιστές του φιλμ «Τυραννόσαυρος».
Από Ελλάδα προβάλλονται:
Το φιλμ «Τάνγκστεν» του Γιώργου Γεωργόπουλου, σπονδυλωτή ασπρόμαυρη ταινία με ήρωες ανθρώπους που ζουν στο περιθώριο της σύγχρονης Αθήνας.
Ο «Ξεναγός» του Ζαχαρία Μαυροειδή, που με αφορμή την αρχιτεκτονική παρουσίαζει τα προβλήματα της πρωτεύουσας.
Τέλος η νέα ταινία του Νίκου Ζερβού «Σαπίλα, Ξεφτίλα, Τεκίλα».
Για τα παιδιά υπάρχει η επιλογή του δεύτερου «Happy Feat» σε 3D.
ΜΙΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΜΕΘΟΔΟΣ
Tου Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ (Βρετανία/ Γαλλία/ Γερμανία/ Καναδάς/ Ελβετία, Παραγωγή 2011, Διάρκεια 99').
Ο Καναδός σκηνοθέτης, με τον ξεχωριστό τρόπο που ξέρει να παίζει τα παιχνίδια της αγωνίας και του σασπένς («Μύγα», «Διχασμένοι», «Γυμνό γεύμα» «Crash», «Τέλος της βίας»), μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το θεατρικό έργο «The talking cure» του Κρίστοφερ Χάμπτον – το οποίο βασίζεται στο βιβλίο «A most dangerous method» του Τζον Κερ, που αναφέρεται στη σχέση ανάμεσα στους ψυχιάτρους Καρλ Γιουνγκ και Σίγκμουντ Φρόιντ με κοινό πεδίο την ψυχαναλυτική πορεία μιας ιδιαίτερα ευφυούς ασθενούς της Σαμπίνα. Η ψυχανάλυση ενδιέφερε ιδιαίτερα τον Κρίστοφερ Χάμπτον, ο οποίος αφιέρωσε πολύ χρόνο στην έρευνα των σχέσεων ανάμεσα στον Γιουνγκ, τον Φρόιντ και τη Σαμπίνα, ενώ επισκεπτόταν και το νοσοκομείο Μπουργκόλζλι στη Ζυρίχη, όπου διάβασε το ιστορικό της ασθενούς. «Oι άνθρωποι αυτοί ήταν πρωτοπόροι και η ψυχανάλυση ήταν μια επαναστατική ιδέα. Aνοιξε πολλές ντουλάπες και αποκάλυψε αρκετά ταμπού» σημειώνει ο Χάμπτον, που υφαίνε το υλικό του με ιστορικά γεγονότα και ατάκες από τις πραγματικές προσωπικότητες, σε μια αληθινή ιστορία για την συζήτηση των ιδεών. Η παράσταση παρουσιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο του Λονδίνου. Τον Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ ενθουσίασε η ιδέα να σκηνοθετήσει μια ταινία για τρεις χαρισματικές φιγούρες της ιστορίας και ζήτησε από τον Χάμπτον να διασκευάσει το θεατρικό έργο σε ένα νέο σενάριο, το οποίο θα σκηνοθετούσε. «Το γεγονός πως οι χαρακτήρες ήταν προικισμένα αληθινά πρόσωπα, αλλά και το ότι το τρίγωνο των Γιουνγκ, Φρόιντ και Σαμπίνα οδήγησε στη γέννηση της σύγχρονης ψυχανάλυσης, το έκαναν ακόμα πιο δελεαστικό για μένα», σημειώνει ο Κρόνενμπεργκ.
Στην υπόθεση, σαγηνευμένος από την πρόκληση μιας δύσκολης περίπτωσης, ο Καρλ Γιουνγκ αναλαμβάνει ως ασθενή του την ανισόρροπη, αλλά γοητευτική Σαμπίνα Σπιλράιν. Το «όπλο» του Γιουνγκ είναι η μέθοδος του δασκάλου του, του πασίγνωστου Σίγκμουντ Φρόιντ. Oμως και οι δύο άντρες μαγεύονται από τη Σαμπίνα. Αλλά ο Γιουνγκ παραδίνεται στον πόθο για την ασθενή του και μια παθιασμένη σχέση ξεκινά. Η Σαμπίνα γίνεται ο καταλύτης στις εμπνευσμένες θεωρίες του. Παράλληλα, ο Φρόιντ προχωρά ένα βήμα παραπέρα, εισχωρώντας ακόμα βαθύτερα στο μυαλό της νεαρής γυναίκας. Στην «παρέα» προστίθεται και ο Oτο Γκρος, ένας ασθενής που είναι αποφασισμένος να ξεπεράσει κάθε όριο. Παίρνουν μέρος οι: Βίγκο Μόρτενσεν, Κίρα Νάιτλι, Μίκαελ Φασμπίντερ, Βενσάν Κασέλ κ.ά.
ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ
Θρίλερ του Τζιμ Σέρινταν (ΗΠΑ, Παραγωγή 2011, Διάρκεια 92').
Ενα αγαπημένο θέμα στη φιλολογία των ταινιών θρίλερ, το στοιχειωμένο σπίτι, καθορίζει τις εξελίξεις στο φιλμ «Το σπίτι των ονείρων». Στην υπόθεση μια οικογένεια, χωρίς να το ξέρει, ζει σε ένα σπίτι όπου έχει συμβεί ένα αποτρόπαιο έγκλημα. Η ιστορία ξεκινά όταν ένας επιτυχημένος εκδότης αφήνει την υψηλόβαθμη θέση του στο Μανχάταν και μετακομίζει με τη σύζυγό του και τις δύο κόρες του σε μια γραφική πόλη της Νέας Αγγλίας. Μόλις ξεκινούν τη νέα ζωή τους, ανακαλύπτουν ότι το τέλειο σπίτι τους ηταν το μέρος στο οποίο είχαν δολοφονηθεί στο παρελθόν μια μητέρα και τα παιδιά της. Oταν ο πατέρας μαθαίνει το περιστατικό δεν είναι σίγουρος αν πρόκειται για εικασίες ή εάν αυτή η τραγική ιστορία έχει όντως συμβεί μέσα στο σπίτι του. «Προσπάθησα να συλλάβω τα συναισθήματα. Προσπάθησα να συλλάβω το αόρατο: έναν κόσμο που περισσότερο αισθάνεσαι παρά βλέπεις», σημειώνει ο σκηνοθέτης. Παίρνουν μέρος οι: Ντάνιελ Κρεγκ, Ρέιτσελ Βάις, Ναόμι Γουότς κ.ά.
ΥΠΗΡΕΤΡΙΕΣ
Δράμα του Τέιτ Τέιλορ (ΗΠΑ, Παραγωγή 2011, Διάρκεια 137').
Εισπρακτική επιτυχία στις αμερικανικές αίθουσες, που έμεινε στην κορυφή του box-office για 3 εβδομάδες. To σενάριο της ταινίας βασίζεται στο ημιαυτοβιογραφικό μυθιστόρημα «The Help» της Κάθριν Στόκετ. Ο σκηνοθέτης, ηθοποιός και παιδικός φίλος της συγγραφέως, πραγματεύεται στο φιλμ τα απρόσμενα γεγονότα που πυροδοτεί σε μια μικρή πόλη του αμερικανικού Νότου η μυστική συμμαχία τριών διαφορετικών αλλά θαρραλέων γυναικών. Το φιλμ μάς μεταφέρει στο 1962. Τότε μια 22χρονη επιστρέφει από το κολέγιο, αποφασισμένη να γίνει συγγραφέας, παρά τις αντιδράσεις της μητέρας της. Σύντομα θα πάρει μια απόφαση που θα αναστατώσει όχι μόνο τις ζωές των δικών της ανθρώπων, αλλά και ολόκληρη την κωμόπολη Τζάκσον: να πάρει συνεντεύξεις από τις έγχρωμες γυναίκες που αφιέρωσαν τη ζωή τους στη φροντίδα εύπορων οικογενειών της περιοχής. Παίρνουν μέρος οι: Eμα Στόουν, Βαϊόλα Ντέιβις, Οκτάβια Σπένσερ, Μπράις κ.ά.
ΤΥΡΑΝΝΟΣΑΥΡΟΣ
Κοινωνική σε σκηνοθεσία και σενάριο του Πάντι Κονσιντάιν (Μεγάλη Βρεττανία, Παραγωγή 2011, Διάρκεια 91').
Δράμα χαρακτήρων στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Bρετανού ηθοποιού Πάντι Κονσιντάιν. Στην υπόθεση δύο απελπισμένοι άνθρωποι ένας μέθυσος και μία γυναίκα που εργάζεται σε φιλανθρωπική οργάνωση, έρχονται κοντά και ανακαλύπτουν τη δύναμη της ελπίδας. Αναλυτικά ένας οξύθυμος και αθυρόστομος τύπος που καταφεύγει διαρκώς στο αλκοόλ συναντά μια μέρα που έχει νεύρα μια γυναίκα η οποία δουλεύει ως εθελόντρια σε κατάστημα που ανήκει σε γνωστή φιλανθρωπική οργάνωση. Η γνωριμία τους αποτελεί για εκείνον μια ευκαιρία να ξεφύγει για λίγο από τη χωρίς νόημα καθημερινότητά του. Ωστόσο, για τη γυναίκα η όλη κατάσταση είναι σαφώς πιο περίπλοκη, καθώς, πίσω από το ζεστό, συγκαταβατικό της βλέμμα, κρύβεται ένα αποτρόπαιο μυστικό.
Τους κεντρικούς ρόλους ερμηνεύουν ο Πίτερ Μάλαν και η Ολίβια Κόλμαν, που βραβεύτηκαν με τη διάκριση Ερμηνείας της Επιτροπής στο πρόσφατο Φεστιβάλ Σάντανς.
HAPPY FEET 2 [3-D]
Κινούμενα σχέδια του Τζορτζ Μίλερ (Αυστραλία, Παραγωγή 2011, Διάρκεια 99').
Η συνέχεια της βραβευμένης με Oσκαρ ταινίας κινουμένων σχεδίων «Happy Feet» διαδραματίζεται ξανά στην κοινωνία των πιγκουίνων της Ανταρκτικής. Εκεί τα πράγματα θα γίνουν ακόμα χειρότερα όταν η γαλήνη του κόσμου τους θα διαταραχθεί για ακόμη μια φορά από πανίσχυρες δυνάμεις. Στους ήρωες τη φωνή τους δανείζουν οι Ελάιτζα Γουντ, Ρόμπιν Γουίλιαμς, Αλίσια Μουρ κ.ά.
ΤΑΝΓΚΣΤΕΝ
Δράμα του Γιώργου Γεωργόπουλου (Ελλάδα, Παραγωγή 2010, Διάρκεια 99').
Ασπρόμαυρη σπονδυλωτή ταινία που πραγματεύεται τον αποκλεισμό, τη βία και τον ψυχολογικό κανιβαλισμό με φόντο την ελληνική κοινωνία του σήμερα, όπου εναλλάσσονται οι ρόλοι του θύτη και του θύματος. Τρεις ιστορίες που διασταυρώνονται σε διάφορα σημεία αποτελούν το υλικό του φιλμ. Στην πρώτη ιστορία παρουσιάζεται ένας ελεγκτής εισιτηρίων ο οποίος είναι πνιγμένος στα χρέη και ψάχνει τρόπους να ξεχρεώσει αλλά και να κρατήσει ενωμένη την οικογένειά του. Η δεύτερη αφορά ένα ζευγάρι το οποίο βρίσκεται ένα βήμα πριν τον χωρισμό. Στην τρίτη δύο έφηβοι τριγυρνούν μέσα στην πόλη κουβαλώντας ένα παλιό περίστροφο. Και οι τρεις ιστορίες εξελίσσονται κατά τη διάρκεια μιας ημέρας με συνεχείς διακοπές ρεύματος λόγω κάποιας απεργίας. Τανγκστεν ένα είναι μέταλλο γνωστό για τις πολύ υψηλές του αντοχές στη θερμότητα αλλά και την υψηλή αγωγιμότητά του. Παίρνουν μέρος οι: Βαγγέλης Μουρίκης, Τάσος Νούσιας, Oμηρος Πουλάκης, Κόρα Καρβούνη κ.ά.
ΞΕΝΑΓΟΣ
Κοινωνική του Ζαχαρία Μαυροειδή (Ελλάδα, Παραγωγή 2010, Διάρκεια 90').
Η πρώτη ταινία του Ζαχαρία Μαυροειδή προέκυψε από τις προσωπικές του παρατηρήσεις στο αστικό περιβάλλον του κέντρου της Αθήνας. Δηλαδή αυτό το «τουρλού» όπου αρχαία μνημεία και νεοκλασικά κτίρια του μοντερνισμού και μοντέρνες «τούρτες» συνθέτουν το αμφιβόλου αισθητικής μωσαϊκό της. Με τη διαπίστωση του σκηνοθέτη ότι το αστικό τοπίο θα μπορούσε να «λειτουργήσει ως μία πολύ γλαφυρή οπτική μεταφορά της ελληνικής εθνικής ταυτότητας», κεντρικός ήρωάς του είναι ένας νεαρός που εργάζεται ως “ξεναγός αρχιτεκτόνων”. Το γκρουπ που αποτελείται από φοιτητές αρχιτεκτονικής από το εξωτερικό τον φέρνει αντιμέτωπο με τη βασική σύγκρουση της σύγχρονης ελληνικής εθνικής ταυτότητας: περηφάνια για το ένδοξο παρελθόν και αμηχανία για το χαοτικό παρόν. Παίρνουν μέρος οι: Μιχάλης Οικονόμου, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Kathrin Suckfiel, François Renault κ.ά.
ΣΑΠΙΛΑ, ΞΕΦΤΙΛΑ, ΤΕΚΙΛΑ
Σε σενάριο και σκηνοθεσία Νίκου Ζερβού και Γιάννη Παρασκευόπουλου (Ελλάδα, Παραγωγή 2011).
«Οι τέχνες του μέλλοντος θα είναι αναστατώσεις καταστάσεων ή τίποτα». Bασιζόμενοι σε αυτή τη ρήση του Γάλλου συγγραφέα και κινηματογραφιστή Γκι Ντεμπόρ, ο Νίκος Ζερβός και ο Γιάννης Παρασκευόπουλος θέλουν να αποδείξουν όπως σημειώνουν με σαρκαστικό ύφος, μέσω μιας ιστορικής αναδρομής από ταινίες πόσο είναι υπαρκτή η τέχνη του σινεμά στις μέρες μας. Στην υπόθεση του φιλμ ο μεγαλύτερος εν ζωή σκηνοθέτης ψάχνει να βρει την έμπνευσή του μέσα σε κάδους σκουπιδιών, όπου τον ανακαλύπτει μια δημοσιογράφος. Η περιπέτειά του αρχίζει όταν λίγο αργότερα η νοσοκόμα που τον φροντίζει τον κλειδώνει κατά λάθος στα εργαστήρια της erosfilm. Εκεί αρχίζει να μοντάρει διάφορα πλάνα που σχετίζονται με την πολιτική κατάσταση της χώρας μας. Παίρνουν μέρος οι: Γιάννης Μπονσταντζόγλου, Ζωή Ζέρβα, Νίκη Κακoγεωργίου κ.ά.
Στις απαρχές της ψυχανάλυσης μας μεταφέρει η νέα ταινία του Καναδού Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ «Μία επικίνδυνη μέθοδος». Το φιλμ εξιστορεί τη σχέση ανάμεσα στον Καρλ Γιουνγκ και τον Σίγκμουντ Φρόιντ με μία ευφυή ασθενή.
Eνα στοιχειωμένο σπίτι βρίσκεται στο επίκεντρο του θρίλερ «Το σπίτι των ονείρων». Στον συντηρητικό αμερικανικό Νότο της δεκαετίας του 1960 διαδραματίζεται το φιλμ «Υπηρέτριες» του Τέιτ Τέιλορ.
Δύο προβληματικές περιπτώσεις ανθρώπων –ένας μέθυσος και μια γυναίκα που πίσω από το φωτεινό της χαμόγελο κρύβονται τραγικά μυστικά– είναι οι πρωταγωνιστές του φιλμ «Τυραννόσαυρος».
Από Ελλάδα προβάλλονται:
Το φιλμ «Τάνγκστεν» του Γιώργου Γεωργόπουλου, σπονδυλωτή ασπρόμαυρη ταινία με ήρωες ανθρώπους που ζουν στο περιθώριο της σύγχρονης Αθήνας.
Ο «Ξεναγός» του Ζαχαρία Μαυροειδή, που με αφορμή την αρχιτεκτονική παρουσίαζει τα προβλήματα της πρωτεύουσας.
Τέλος η νέα ταινία του Νίκου Ζερβού «Σαπίλα, Ξεφτίλα, Τεκίλα».
Για τα παιδιά υπάρχει η επιλογή του δεύτερου «Happy Feat» σε 3D.
ΜΙΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΜΕΘΟΔΟΣ
Tου Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ (Βρετανία/ Γαλλία/ Γερμανία/ Καναδάς/ Ελβετία, Παραγωγή 2011, Διάρκεια 99').
Ο Καναδός σκηνοθέτης, με τον ξεχωριστό τρόπο που ξέρει να παίζει τα παιχνίδια της αγωνίας και του σασπένς («Μύγα», «Διχασμένοι», «Γυμνό γεύμα» «Crash», «Τέλος της βίας»), μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το θεατρικό έργο «The talking cure» του Κρίστοφερ Χάμπτον – το οποίο βασίζεται στο βιβλίο «A most dangerous method» του Τζον Κερ, που αναφέρεται στη σχέση ανάμεσα στους ψυχιάτρους Καρλ Γιουνγκ και Σίγκμουντ Φρόιντ με κοινό πεδίο την ψυχαναλυτική πορεία μιας ιδιαίτερα ευφυούς ασθενούς της Σαμπίνα. Η ψυχανάλυση ενδιέφερε ιδιαίτερα τον Κρίστοφερ Χάμπτον, ο οποίος αφιέρωσε πολύ χρόνο στην έρευνα των σχέσεων ανάμεσα στον Γιουνγκ, τον Φρόιντ και τη Σαμπίνα, ενώ επισκεπτόταν και το νοσοκομείο Μπουργκόλζλι στη Ζυρίχη, όπου διάβασε το ιστορικό της ασθενούς. «Oι άνθρωποι αυτοί ήταν πρωτοπόροι και η ψυχανάλυση ήταν μια επαναστατική ιδέα. Aνοιξε πολλές ντουλάπες και αποκάλυψε αρκετά ταμπού» σημειώνει ο Χάμπτον, που υφαίνε το υλικό του με ιστορικά γεγονότα και ατάκες από τις πραγματικές προσωπικότητες, σε μια αληθινή ιστορία για την συζήτηση των ιδεών. Η παράσταση παρουσιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο του Λονδίνου. Τον Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ ενθουσίασε η ιδέα να σκηνοθετήσει μια ταινία για τρεις χαρισματικές φιγούρες της ιστορίας και ζήτησε από τον Χάμπτον να διασκευάσει το θεατρικό έργο σε ένα νέο σενάριο, το οποίο θα σκηνοθετούσε. «Το γεγονός πως οι χαρακτήρες ήταν προικισμένα αληθινά πρόσωπα, αλλά και το ότι το τρίγωνο των Γιουνγκ, Φρόιντ και Σαμπίνα οδήγησε στη γέννηση της σύγχρονης ψυχανάλυσης, το έκαναν ακόμα πιο δελεαστικό για μένα», σημειώνει ο Κρόνενμπεργκ.
Στην υπόθεση, σαγηνευμένος από την πρόκληση μιας δύσκολης περίπτωσης, ο Καρλ Γιουνγκ αναλαμβάνει ως ασθενή του την ανισόρροπη, αλλά γοητευτική Σαμπίνα Σπιλράιν. Το «όπλο» του Γιουνγκ είναι η μέθοδος του δασκάλου του, του πασίγνωστου Σίγκμουντ Φρόιντ. Oμως και οι δύο άντρες μαγεύονται από τη Σαμπίνα. Αλλά ο Γιουνγκ παραδίνεται στον πόθο για την ασθενή του και μια παθιασμένη σχέση ξεκινά. Η Σαμπίνα γίνεται ο καταλύτης στις εμπνευσμένες θεωρίες του. Παράλληλα, ο Φρόιντ προχωρά ένα βήμα παραπέρα, εισχωρώντας ακόμα βαθύτερα στο μυαλό της νεαρής γυναίκας. Στην «παρέα» προστίθεται και ο Oτο Γκρος, ένας ασθενής που είναι αποφασισμένος να ξεπεράσει κάθε όριο. Παίρνουν μέρος οι: Βίγκο Μόρτενσεν, Κίρα Νάιτλι, Μίκαελ Φασμπίντερ, Βενσάν Κασέλ κ.ά.
ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ
Θρίλερ του Τζιμ Σέρινταν (ΗΠΑ, Παραγωγή 2011, Διάρκεια 92').
Ενα αγαπημένο θέμα στη φιλολογία των ταινιών θρίλερ, το στοιχειωμένο σπίτι, καθορίζει τις εξελίξεις στο φιλμ «Το σπίτι των ονείρων». Στην υπόθεση μια οικογένεια, χωρίς να το ξέρει, ζει σε ένα σπίτι όπου έχει συμβεί ένα αποτρόπαιο έγκλημα. Η ιστορία ξεκινά όταν ένας επιτυχημένος εκδότης αφήνει την υψηλόβαθμη θέση του στο Μανχάταν και μετακομίζει με τη σύζυγό του και τις δύο κόρες του σε μια γραφική πόλη της Νέας Αγγλίας. Μόλις ξεκινούν τη νέα ζωή τους, ανακαλύπτουν ότι το τέλειο σπίτι τους ηταν το μέρος στο οποίο είχαν δολοφονηθεί στο παρελθόν μια μητέρα και τα παιδιά της. Oταν ο πατέρας μαθαίνει το περιστατικό δεν είναι σίγουρος αν πρόκειται για εικασίες ή εάν αυτή η τραγική ιστορία έχει όντως συμβεί μέσα στο σπίτι του. «Προσπάθησα να συλλάβω τα συναισθήματα. Προσπάθησα να συλλάβω το αόρατο: έναν κόσμο που περισσότερο αισθάνεσαι παρά βλέπεις», σημειώνει ο σκηνοθέτης. Παίρνουν μέρος οι: Ντάνιελ Κρεγκ, Ρέιτσελ Βάις, Ναόμι Γουότς κ.ά.
ΥΠΗΡΕΤΡΙΕΣ
Δράμα του Τέιτ Τέιλορ (ΗΠΑ, Παραγωγή 2011, Διάρκεια 137').
Εισπρακτική επιτυχία στις αμερικανικές αίθουσες, που έμεινε στην κορυφή του box-office για 3 εβδομάδες. To σενάριο της ταινίας βασίζεται στο ημιαυτοβιογραφικό μυθιστόρημα «The Help» της Κάθριν Στόκετ. Ο σκηνοθέτης, ηθοποιός και παιδικός φίλος της συγγραφέως, πραγματεύεται στο φιλμ τα απρόσμενα γεγονότα που πυροδοτεί σε μια μικρή πόλη του αμερικανικού Νότου η μυστική συμμαχία τριών διαφορετικών αλλά θαρραλέων γυναικών. Το φιλμ μάς μεταφέρει στο 1962. Τότε μια 22χρονη επιστρέφει από το κολέγιο, αποφασισμένη να γίνει συγγραφέας, παρά τις αντιδράσεις της μητέρας της. Σύντομα θα πάρει μια απόφαση που θα αναστατώσει όχι μόνο τις ζωές των δικών της ανθρώπων, αλλά και ολόκληρη την κωμόπολη Τζάκσον: να πάρει συνεντεύξεις από τις έγχρωμες γυναίκες που αφιέρωσαν τη ζωή τους στη φροντίδα εύπορων οικογενειών της περιοχής. Παίρνουν μέρος οι: Eμα Στόουν, Βαϊόλα Ντέιβις, Οκτάβια Σπένσερ, Μπράις κ.ά.
ΤΥΡΑΝΝΟΣΑΥΡΟΣ
Κοινωνική σε σκηνοθεσία και σενάριο του Πάντι Κονσιντάιν (Μεγάλη Βρεττανία, Παραγωγή 2011, Διάρκεια 91').
Δράμα χαρακτήρων στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Bρετανού ηθοποιού Πάντι Κονσιντάιν. Στην υπόθεση δύο απελπισμένοι άνθρωποι ένας μέθυσος και μία γυναίκα που εργάζεται σε φιλανθρωπική οργάνωση, έρχονται κοντά και ανακαλύπτουν τη δύναμη της ελπίδας. Αναλυτικά ένας οξύθυμος και αθυρόστομος τύπος που καταφεύγει διαρκώς στο αλκοόλ συναντά μια μέρα που έχει νεύρα μια γυναίκα η οποία δουλεύει ως εθελόντρια σε κατάστημα που ανήκει σε γνωστή φιλανθρωπική οργάνωση. Η γνωριμία τους αποτελεί για εκείνον μια ευκαιρία να ξεφύγει για λίγο από τη χωρίς νόημα καθημερινότητά του. Ωστόσο, για τη γυναίκα η όλη κατάσταση είναι σαφώς πιο περίπλοκη, καθώς, πίσω από το ζεστό, συγκαταβατικό της βλέμμα, κρύβεται ένα αποτρόπαιο μυστικό.
Τους κεντρικούς ρόλους ερμηνεύουν ο Πίτερ Μάλαν και η Ολίβια Κόλμαν, που βραβεύτηκαν με τη διάκριση Ερμηνείας της Επιτροπής στο πρόσφατο Φεστιβάλ Σάντανς.
HAPPY FEET 2 [3-D]
Κινούμενα σχέδια του Τζορτζ Μίλερ (Αυστραλία, Παραγωγή 2011, Διάρκεια 99').
Η συνέχεια της βραβευμένης με Oσκαρ ταινίας κινουμένων σχεδίων «Happy Feet» διαδραματίζεται ξανά στην κοινωνία των πιγκουίνων της Ανταρκτικής. Εκεί τα πράγματα θα γίνουν ακόμα χειρότερα όταν η γαλήνη του κόσμου τους θα διαταραχθεί για ακόμη μια φορά από πανίσχυρες δυνάμεις. Στους ήρωες τη φωνή τους δανείζουν οι Ελάιτζα Γουντ, Ρόμπιν Γουίλιαμς, Αλίσια Μουρ κ.ά.
ΤΑΝΓΚΣΤΕΝ
Δράμα του Γιώργου Γεωργόπουλου (Ελλάδα, Παραγωγή 2010, Διάρκεια 99').
Ασπρόμαυρη σπονδυλωτή ταινία που πραγματεύεται τον αποκλεισμό, τη βία και τον ψυχολογικό κανιβαλισμό με φόντο την ελληνική κοινωνία του σήμερα, όπου εναλλάσσονται οι ρόλοι του θύτη και του θύματος. Τρεις ιστορίες που διασταυρώνονται σε διάφορα σημεία αποτελούν το υλικό του φιλμ. Στην πρώτη ιστορία παρουσιάζεται ένας ελεγκτής εισιτηρίων ο οποίος είναι πνιγμένος στα χρέη και ψάχνει τρόπους να ξεχρεώσει αλλά και να κρατήσει ενωμένη την οικογένειά του. Η δεύτερη αφορά ένα ζευγάρι το οποίο βρίσκεται ένα βήμα πριν τον χωρισμό. Στην τρίτη δύο έφηβοι τριγυρνούν μέσα στην πόλη κουβαλώντας ένα παλιό περίστροφο. Και οι τρεις ιστορίες εξελίσσονται κατά τη διάρκεια μιας ημέρας με συνεχείς διακοπές ρεύματος λόγω κάποιας απεργίας. Τανγκστεν ένα είναι μέταλλο γνωστό για τις πολύ υψηλές του αντοχές στη θερμότητα αλλά και την υψηλή αγωγιμότητά του. Παίρνουν μέρος οι: Βαγγέλης Μουρίκης, Τάσος Νούσιας, Oμηρος Πουλάκης, Κόρα Καρβούνη κ.ά.
ΞΕΝΑΓΟΣ
Κοινωνική του Ζαχαρία Μαυροειδή (Ελλάδα, Παραγωγή 2010, Διάρκεια 90').
Η πρώτη ταινία του Ζαχαρία Μαυροειδή προέκυψε από τις προσωπικές του παρατηρήσεις στο αστικό περιβάλλον του κέντρου της Αθήνας. Δηλαδή αυτό το «τουρλού» όπου αρχαία μνημεία και νεοκλασικά κτίρια του μοντερνισμού και μοντέρνες «τούρτες» συνθέτουν το αμφιβόλου αισθητικής μωσαϊκό της. Με τη διαπίστωση του σκηνοθέτη ότι το αστικό τοπίο θα μπορούσε να «λειτουργήσει ως μία πολύ γλαφυρή οπτική μεταφορά της ελληνικής εθνικής ταυτότητας», κεντρικός ήρωάς του είναι ένας νεαρός που εργάζεται ως “ξεναγός αρχιτεκτόνων”. Το γκρουπ που αποτελείται από φοιτητές αρχιτεκτονικής από το εξωτερικό τον φέρνει αντιμέτωπο με τη βασική σύγκρουση της σύγχρονης ελληνικής εθνικής ταυτότητας: περηφάνια για το ένδοξο παρελθόν και αμηχανία για το χαοτικό παρόν. Παίρνουν μέρος οι: Μιχάλης Οικονόμου, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Kathrin Suckfiel, François Renault κ.ά.
ΣΑΠΙΛΑ, ΞΕΦΤΙΛΑ, ΤΕΚΙΛΑ
Σε σενάριο και σκηνοθεσία Νίκου Ζερβού και Γιάννη Παρασκευόπουλου (Ελλάδα, Παραγωγή 2011).
«Οι τέχνες του μέλλοντος θα είναι αναστατώσεις καταστάσεων ή τίποτα». Bασιζόμενοι σε αυτή τη ρήση του Γάλλου συγγραφέα και κινηματογραφιστή Γκι Ντεμπόρ, ο Νίκος Ζερβός και ο Γιάννης Παρασκευόπουλος θέλουν να αποδείξουν όπως σημειώνουν με σαρκαστικό ύφος, μέσω μιας ιστορικής αναδρομής από ταινίες πόσο είναι υπαρκτή η τέχνη του σινεμά στις μέρες μας. Στην υπόθεση του φιλμ ο μεγαλύτερος εν ζωή σκηνοθέτης ψάχνει να βρει την έμπνευσή του μέσα σε κάδους σκουπιδιών, όπου τον ανακαλύπτει μια δημοσιογράφος. Η περιπέτειά του αρχίζει όταν λίγο αργότερα η νοσοκόμα που τον φροντίζει τον κλειδώνει κατά λάθος στα εργαστήρια της erosfilm. Εκεί αρχίζει να μοντάρει διάφορα πλάνα που σχετίζονται με την πολιτική κατάσταση της χώρας μας. Παίρνουν μέρος οι: Γιάννης Μπονσταντζόγλου, Ζωή Ζέρβα, Νίκη Κακoγεωργίου κ.ά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου