Δευτέρα, 21 Απριλίου 2014

«Δημοψήφισμα για τα διόδια»


Συνέντευξη του Παναγιώτη Χασιώτη, Υποψήφιου Δημάρχου Ωρωπού, στον Ηλία Σταθάτο

Μια από τις λίγες ευχάριστες εκπλήξεις της τελευταίας περιόδου είναι το ότι παλιές συνήθειες και πρακτικές, σιγά-σιγά, αλλάζουν. Κάνουν λίγο στην άκρη, ώστε το νέο, αν όχι να πάρει τη θέση τους, τουλάχιστον να σταθεί ισάξια δίπλα τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, τα δημοψηφίσματα που προτείνονται για την πρώτη Κυριακή των δημοτικών εκλογών. Μετά τη Θεσσαλονίκη και την περίπτωση της ΕΥΑΘ, σειρά πήρε ο Ωρωπός. Στην περιοχή αυτή συζητιέται η διεξαγωγή δημοψηφίσματος ώστε να τοποθετηθούν οι κάτοικοι αν θέλουν να απομακρυνθούν τα διόδια από τον τόπο τους. Όλα αυτά έπειτα από την πρόταση του Παναγιώτη Χασιώτη, υποψήφιου δημάρχου με τη Συνεργασία Πολιτών για Δημοκρατική Μαχητική Αυτοδιοίκηση. Ο Δρόμος επικοινώνησε μαζί του.


Ποια είναι τα προβλήματα του Ωρωπού; Τι αντιμετωπίζετε και τι θέλετε να αλλάξετε στον τόπο σας;

Τα διόδια αλλά και ο Ασωπός, που είναι μια πραγματική βόμβα στα θεμέλια της πόλης μας. Υπάρχουν σίγουρα τα γενικότερα προβλήματα τα οποία είναι η ανεργία, η κοινωνική περιθωριοποίηση και η φτωχοποίηση μεγάλων κοινωνικών ομάδων. Οπωσδήποτε, κάθε περιοχή (επειδή είμαστε ένας καλλικρατικός δήμος με 11 δήμους και κοινότητες) έχει και τα ιδιαίτερα τοπικά της προβλήματα. Ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα της περιοχής είναι τα διόδια. Κάτοικοι της περιοχής για να επισκεφθούν ένα διπλανό χωριό καλούνται να πληρώσουν 3,35 ευρώ στο πήγαινε και άλλα τόσα στην επιστροφή, οπότε μιλάμε για κόστος 7 ευρώ για να μετακινηθούν εντός του δήμου. Ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα, είναι, όπως είπα και προηγουμένως, ο Ασωπός.

Ποιο είναι το πρόβλημα με τον Ασωπό;

Δεν είναι πρόβλημα που προέκυψε τα τελευταία 2 με 3 χρόνια. Το πρόβλημα με τον Ασωπό είναι από το 1969, όταν με ένα νομοθετικό διάταγμα της δικτατορίας ορίστηκε το ποτάμι ως δέκτης βιομηχανικών αποβλήτων. Από τότε, περισσότερες από 1.000 βιομηχανίες έχουν εγκατασταθεί στην περιοχή και ρίχνουν τα βιομηχανικά τους απόβλητα -οι περισσότερες από αυτές- στον Ασωπό. Από το 2006 έχει έρθει στην επιφάνεια το πρόβλημα. Τότε προέκυψε ότι σε πολλές περιοχές του Δήμου Ωρωπού, έχουν μολυνθεί τα υπόγεια ύδατα και μάλιστα με εξασθενές χρώμιο, το οποίο είναι καρκινογόνο και τοξικό.

Μάθαμε πως προτείνατε δημοψήφισμα για τα διόδια. Πείτε μας σχετικά μ’ αυτό.

Στο Δημοτικό Συμβούλιο της 1ης Απριλίου πρότεινα να γίνει τοπικό δημοψήφισμα για τα διόδια. Βέβαια, όσον αφορά το νομικό σκέλος, υπάρχουν κάποια νομικά κωλύματα. Εμείς πιστεύουμε και προτείνουμε πως πρέπει να γίνει (έστω και ας μην είναι νομικά κατοχυρωμένο) από την άποψη ότι οι κάτοικοι πρέπει να μπορούν να εκφράσουν την καθολική τους άρνηση. Έχουν γίνει προσπάθειες, εκ μέρους της κυβέρνησης, να χρυσώσουν το χάπι. Αντί για διόδια των 3,35 ευρώ θα γίνει μια ελαφρά έκπτωση για τους κατοίκους της περιοχής και θα πληρώνουν διόδια... 2,10 ευρώ. Εμείς θέλουμε ένα μαζικό και δυνατό «όχι» των κατοίκων, ώστε να απορριφθεί η συγκεκριμένη πρόταση και να ζητηθεί η απομάκρυνση των διοδίων από την περιοχή μας. Πάγιος στόχος και αίτημα είναι η ολοκληρωτική απομάκρυνση των διοδίων από την περιοχή και όχι οι όποιες «εκπτώσεις». Και αυτό πρέπει να εκφραστεί με ένα δημοψήφισμα. 

Οι κάτοικοι πώς αντιμετώπισαν την πρότασή σας;

Πολύ θετικά. Θέλουν να εκφραστούν. Βέβαια, υπάρχει και μια απογοήτευση στην τοπική κοινωνία, επειδή η δημοτική Αρχή δεν βγήκε μπροστά ώστε να συνεχίσει τον αγώνα. Έγιναν 2-3 κινητοποιήσεις από τη δημοτική Αρχή, αλλά ο χαρακτήρας ήταν φανερά προεκλογικός και αυτό έγινε αντιληπτό. 

Τι προτείνετε εσείς;

Πρότασή μας είναι να απομακρυνθούν όλοι οι σταθμοί διοδίων από την περιοχή. Κατ’ αρχάς έχουμε μια παράνομη σύμβαση εκχώρησης της εθνικής οδού σε εργολάβους, παραχώρησης του δρόμου. Έχουμε παράνομες ρυθμίσεις, όπως η παραχώρηση της δυνατότητας στην Νέα Οδό, να αυξάνει μονομερώς, κατά τη δική της κρίση, τα διόδια. Αυτό αντίκειται και στο Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Δίκαιο και στην ελληνική νομοθεσία. Επίσης, απαγορεύεται να δίνεται η δυνατότητα σε ιδιωτικές εταιρίες, όπως είναι η Νέα Οδός, να επιβάλουν πρόστιμα και κυρώσεις σε ιδιώτες οδηγούς. Πέρα από αυτό, εμείς είμαστε (και από πολιτική άποψη) απόλυτα αντίθετοι με την εκχώρηση δημόσιων δρόμων στους εργολάβους. Είναι ένα δημόσιο αγαθό, δεν μπορεί να εκχωρείτε σε ιδιωτικές εταιρίες. 

Εκτός από τα διόδια ποιες είναι οι θέσεις σας;

Θέλουμε να αντιμετωπίσουμε όλα τα βάρβαρα και αντικοινωνικά μέτρα τα οποία πλήττουν, όπως είναι φυσικό και την τοπική κοινωνία. Έχουμε στόχο στην περιοχή μας να μην υπάρχει ούτε ένας άστεγος, καθώς το πρόβλημα με τους άστεγους και άπορους ανθρώπους στην περιοχή μας έχει ενταθεί τα τελευταία 3-4 χρόνια. Στην πρώτη θέση της προεκλογικής μας ατζέντας και προγράμματος είναι η κοινωνική πρόνοια και αλληλεγγύη. Οπωσδήποτε υπάρχει σωρεία τοπικών προβλημάτων, υπάρχει έλλειψη δημοτικής συγκοινωνίας, υπάρχει έλλειψη σύνδεσης πολλών περιοχών του Ωρωπού με την Αθήνα, και πολλά άλλα προβλήματα.   



e-dromos.gr






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου